معرفی پروژه های ساختمانی

ساخت وبلاگ

امکانات وب

دیوار کشی زمین ، انواع دیوار کشی دور باغ و ویلا ، دیوار کشی ساختمان، اجرای دیوار بلوک سیمانی، دیوارکشی با سنگ و ... به دست متخصصان ساختمانی گروه تاتیان بسپارید. در ادامه مطلب به بررسی قیمت دیوارچینی و قیمت آجر چینی ، انواع دیوار کشی و نکات آن می‌پردازیم. قیمت دیوار کشی چگونه محاسبه می‌شود؟ قیمت تمام شده یک متر مربع دیوار آجری چقدر است؟ هزینه دیوارچینی باغ با بلوک سیمانی چگونه محاسبه می‌شود؟ ارزانترین دیوارکشی با چه مصالحی انجام می‌شود؟ قیمت دیوارچینی به چه عواملی بستگی دارد؟ این‌ها سوالاتی هستند که مشتریان در زمینه دیوارچینی از تاتیان می‌پرسند. شرکت ساختمانی تاتیان گروهی متشکل از مهندسان سازه، عمران و معماری، آماده همکاری با کارفرمایان گرامی در تمام زمینه‌های ساختمانی ، از جمله پیمانکار دیوارچینی است.

معمولا هزینه دیوارچینی در بازار به صورت روزمزد یا پروژه‌ای محاسبه می‌شود. در هر حالت عوامل کلی تعیین کننده قیمت دیوارکشی عبارتند از:

1. متراژ زمین ، باغ یا ساختمان

2. نوع مصالح مصرفی

3. نوع دیوار

مثلا قیمت تمام شده یک متر مربع دیوار سفالی با دیوار سیمانی می‌تواند متفاوت باشد. برای اطلاع از هزینه و قیمت آجر چینی به طور دقیق، می‌توانید با کارشناسان تاتیان تماس حاصل نمایید.

عوامل موثر بر قیمت آجر چینی

از آنجا که دیوار چینی با آجر متقاضیان زیادی دارد، در این بخش قیمت آجر چینی را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم. قیمت تمام شده یک متر مربع دیوار آجری با توجه به این عوامل مشخص می‌شود:

1. فشاری بودن یا سفالی بودن آجر : قیمت آجر چینی با آجرهای فشاری از نمونه‌های سفالی بیشتر است.

2. ضخامت تیغه : هرچه ضخامت تیغه بیشتر باشد، هزینه دیوارچینی نیز افزایش پیدا می‌کند.

3. نیاز یا عدم نیاز به بندکشی : اینکه یک طرف و یا هردو طرف به بندکشی نیاز دارند نیز روی قیمت تمام شده یک متر مربع دیوار آجری تاثیر می‌گذارد.

البته باید یادآوری کنیم که عواملی مانند صخامت تیغه بر هزینه دیوار کشی با لیکا یا بلوک سیمانی هم موثر است. وسعت و متراژ پروژه هم بر تمام روش‌ها از ارزانترین دیوار کشی گرفته تا قیمت آجر چینی و ... موثر است.

انواع دیوارچینی ساختمان از نظر نوع مصالح مصرفی

دیوار آجری و گلی، دیوار سنگی، دیوارهای بلوک سیمانی، پنل‌های پیش ساخته و درای وال از معروف‌ترین انواع مصالح دیوار کشی محسوب می‌شوند. اجرای دیوار خارجی یا داخلی، دیوار محوطه و اصولا هر نوع دیوار چینی را با توجه به پیشرفت ساختمان‌سازی می‌توان به دو دسته عمده تقسیم کرد:

دیوار کشی سریع به صورت سنتی
دیوار چینی باغ و ساختمان به روش مدرن

دیوارکشی سنتی

در روش‌های سنتی از مصالح سنتی و قدیمی‌ای استفاده می‌شود که همه‌مان می‌شناسیم؛ مانند آجر، گل و سنگ. ممکن است به نظر برسد این روش‌ها جزو ارزانترین روش ساخت دیوار و ارزانترین دیوار کشی باغ هستند؛ که گاهی همین‌طور است. اما گاهی به دلیل زحمت بالا، لزوم زمان بیشتر و جنس آجر، قیمت تمام شده یک متر مربع دیوار آجری از همین کار با مصالح مدرن‌تر بیشتر می‌شود.

البته ایراد مهم این مصالح، عایق صوت و حرارت نبودن آن‌هاست. در ادامه با مصالح پرکاربرد روش سنتی بیشتر آشنا می‌شویم:

دیوار گِلی

همان‌طور که از نام این نوع دیوار مشخص است، برای ساخت آن گل خاصی به نام گل دای با آب مخلوط شده و ماده ملات مانندی درست می‌شود.

به دلیل خیس بودن گل، ابتدا یک ردیف به قطر 4 سانتی‌متر و طول مدنظر درست می‌شود. بعد از خشک شدن این ردیف، ردیف دوم روی ردیف قبلی قرار داده شده، و متخصص به همین شکل دیوار چینی را ادامه می‌دهد. این روش از ارزانترین گزینه‌های دیوار کشی باغ و دیوار کشی سریع است که البته کاربرد آن به اندازه گذشته نیست.

دیوار آجری

در حال حاضر، دیوارچینی با آجر یکی از ابتدایی ‌ترین و ارزانترین روش‌های دیوار کشی باغ و سایر سازه‌ هاست. اگر در حین تخریب با اندکی دقت و حوصله بتوان آجرهای دیوار را به صورت سالم جدا کرد؛ می‌توان در دیوارچینی جدید از آن‌ها استفاده کرد و مجددا قیمت آجر چینی را کاهش داد.

برای اجرای دیوارهای داخلی یا خارجی از آجرهای فشاری یا سفالی استفاده می‌شود. برای دیوار چینی باغ و ساختمان با آجر، ابتدا ملات سیمان آماده می‌شود. سپس ردیف به ردیف، یعنی یک لایه آجر و روی آن یک لایه ملات، دیوار به اصطلاح چیده شده و همین مراحل تا بالا و ارتفاع مدنظر ادامه پیدا می‌کند.

با وجود مناسب بودن قیمت تمام شده یک متر مربع دیوار آجری ، وزن زیاد ساختمان و زمان بالای اجرا باعث شده تا به مرور متریال و مواد مناسب‌تری جایگزین آجر برای دیوار کشی سریع شوند.

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 188 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 13:42

برای کاشت گردو نژادهای بسیاری وجود دارد که از همین روی انتخاب بهترین درخت گردو ، کاری سخت می باشد زیرا در زمان خرید نهال گردو می تواند کمی شما را سرگردان کند. خرید ارقام تجاری گردو می تواند گزینه ی مناسبی برای شروع یک کسب و کار باشد به شرطی که بهترین نهال گردو ؛ را با توجه به آب و هوای منطقه ی خود خریداری نمایید. حفظ سرمایه برای باغداران موضوع با اهمیتی است خصوصا اگر در سال های ابتدایی احداث باغ باشند. به طور مثال برای نواحی گرمسیری بهترین نهال گردو، می تواند گردو پکان ، گردو ژنوتیپ و… باشد اما برای مناطق سردسیری چه ارقامی را می توان متصور شد؟! ما در این مقاله به بررسی بهترین درخت گردو برای کاشت ، می پردازیم پس لطفا تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بهترین گردو برای کاشت ، گردوی پیوندی یا گردوی بذری

از بین ارقام گردو بهتر است آنها را به ۲ نوع پیوندی و بذری تقسیم کنیم. اگر فکر می کنید که فقط یکی از آنها جزو بهترین نژاد گردو ؛ می باشد لازم است که تجدید نظر نمایید. اغلب نهال های بذری گردو برای یک باغ خانوادگی مناسب می باشند. نهال های بذری، جز بهترین گردو، می توانند لقب گیرند چرا که در برابر بیماری ها از مقاومت نسبتا خوبی برخوردار می باشند.

اما در سوی دیگر، بهترین نهال گردو پیوندی ، از آنجایی که باردهی بالایی برای رقم های تجاری آن (۷۰ کیلوگرم) می توان متصور شد، به کشاورزان پیشنهاد می شوند. حال در ادامه به معرفی بهترین درخت گردو بذری و بهترین نژاد گردو پیوندی می پردازیم.

معرفی انواع بهترین نهال گردو در مناطق سردسیر

اگر زمین کشاورزی شما در آب و هوایی، سردسیر قرار دارد، به گونه نهالی نیاز دارید که در برابر سرماهای طولانی و دمای زیر صفر نیز مقاوم باشد و سرما آن را از پای در نیاورد. در این مناطق باد و طوفان های شدید می توان هم باعث اسیب زدن به تنه و شاخه و برگ درخت گردو  شود و هم باعث ریزش شکوفه های آن گردد. در نتیجه بهترین نوع درخت گردو، برای این مناطق باید جزوی از گونه های قوی و استواری در برابر باد و سرماهای بهاره باشند که بتواند از پس تمام این چالش ها بر آیند.

نهال گردو فرنور و چندلر

نهال گردو چندلر جز بهترین نژاد گردو ؛ برای مناطق سردسیری محسوب و به راحتی در این نقاط به گیاه به حیات خود ادامه خواهد داد.

برای این مناطق باید از گونه هایی استفاده کرد که دیرگل باشند تا در فصول سرد سال دچار سرمازدگی نشوند. همچنین این گردو چندلر جز ارقام پربار در کشاورزی محسوب می شوند. این ارقام هر دو جز ارقام وارداتی بوده که بومی سازی شده اند و هر دو از محبوبیت بسیار زیادی در بین باغداران بهره مند می باشند.

اما بهترین نهال گردو در مناطق گرمسیر

تمام کشاورزان در مناطق گرمسیری کشورمان با مشکل کم آبی مواجه هستند به همین منظور بهترین نوع درخت گردو، برای این مناطق نه تنها باید در برابر این مشکل مقاوم باشد بلکه باید گردوهایی با کیفیت و سفید رنگ نیز داشته باشد.

برای مثال گردوی فرنور که در پاراگراف قبل برای مناطق سردسیر بهترین رقم قلمداد شد، برای مناطق گرمسیر نمی تواند باردهی داشته باشد چرا که نیاز سرمایی آن رفع نمی شود و همچنین به آبیاری های مشخصی نیازمند است. برای این مناطق که بارش باران کم یا مناطق شرجی ای می باشد و قرار گرفتن در دماهای زیر صفر کمتر اتفاق می افتد، بهتر است از کاشت نهال گردو پکان را در دستور کار خود قرار دهید تا با عنوان بهترین نوع درخت گردو، در مناطق گرمسیری به صورت عملی آشنا شوید.

این درخت دارای مغز گردویی بسیار جذاب و خاص می باشد که یکی از بهترین گردو برای کاشت، در استان های شمال کشور و جنوب کشور که دارای آب و هوای گرم و شرجی می باشد.

بهترین های نهال گردو به طور معمول ارقام وارداتی می باشند یا صادراتی؟

در بین این ۲ دسته نمی توانید یک گونه را به عنوان بهترین نوع درخت گردو؛ انتخاب کنید اما برای هرکدام از آنها برترین ها را می توانید بشناسید.

به عنوان مثال در گروه گردوهای وارداتی می توان از چندلر، فرنور، گردو اسرائیلی، پکان و … نام برد که جزو پرفروش ترین گردوها هستند.

از آن طرف بهترین نوع گردو، بومی مانند گردو ژنوتیپ، گردو تویسرکان، گردو خوشه ای و … می باشند که در باغ های گردو نیز دارای بالاترین عملکرد نسبت به سایر ارقام بوده اند و کشاورزان زیادی با این گونه ها روزی خود را در می آورند.

بهترین نهال گردو در برابر آفت ها و بیماری ها

تمام نژادهای گردو سعی دارند در برابر بیماری و آفات از خود مقاومت نشان دهند تا مشکلی در تنه و بر روی شاخه ها ایجاد نشود. نکته ای که در مورد بهترین انواع درخت گردو، وجود دارد این است که درختان تجاری پیوندی می توانند مقاومت بهتری نسبت به بیماری ها و بلایت گردو از خود نشان دهند. اما توجه داشته باشید که در زمان های مشخص شده نسبت به سمپاشی باغ اقدام کنید تا بازدهی درختان نیز افزایش پیدا کند.

تاثیر هرس در عمکلرد بهترین نوع درخت گردو

در هر مرحله از پرورش درختان گردو که باشید و پرورش بهترین نژاد درخت گردو، را انجام داده باشید باز هم لازم است به فکر هرس اصولی درختان باشید چرا که شاخه های مزاحم گردو باعث کاهش باردهی می شوند و اگر این روند ادامه پیدا کند، انرژی گیاه گرفته می شود و از خود در برابر بیماری ها و قارچ ها نمی تواند دفاع کند. درنتیجه لازم است با رعایت این نکات در بهبود عملکرد بهترین نهال های گردو ، تاثیری مثبت به جای گذاشته باشد.

کود مناسب برای بهترین نهال گردو

اگر می خواهید باغ منحصر به فردی داشته باشید نیاز است که از کودهای ویژه ای برای نهال های گردو استفاده کنید تا یک باردهی زیادی را شاهد باشید. درخت گردو به کودهای خیلی قوی با پایه های شیمیایی و یا حیوانی به خودی خود، نیازی ندارند و حتما لازم است که قبل از خرید انواع ترکیبات، از کمبودها اطلاع پیدا کنید تا تنها به رفع آنها بپردازید.

اما اگر قصد دارید که با اضافه کردن کود شادابی را به گیاه بر گردانید، می توانید از کود پوسیده حیوانی استفاده کنید. این کود به شما کمک می کند تا بهترین نژاد درخت گردو، را به بهترین وجه پرورش دهید. اگر بدون آگاهی از کمبود عناصر موجود در خاک اقدام به کوددهی کنید، باعث می شود که به ریشه ها شوک وارد کنید و در برخی موارد نیز برگ ها به اصطلاح سوخته می شوند چرا که حجم زیادی از عناصر ناگهان به آنها وارد می شود

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 182 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 13:39

اگر قصد اجاره خانه داشته باشید حتما می دانید که اگر دقت لازم را نداشته باشید حتما متضرر می شوید. در ادامه برخی از مهم ترین نکات را برای شما بیان می کنیم تا در اجاره خانه بهترین شرایط را داشته باشید

1. همیشه سعی کنید منزلی را انتخاب کنید که هنگام بازدید شما، تخلیه شده باشد. با این روش می توانید علاوه بر اطمینان از تعیین زمان اسباب کشی خود به واسطه خالی بودن منزل بعدی، از تمام اشکالات خانه آگاه شوید؛ چون وقتی این منزل مستاجر دارد اسباب و اثاثیه، این امکان را از شما خواهد گرفت.

2. قبل از عقد قرارداد، محله ای که ملک مورد نظر در آن واقع شده را بررسی کنید. شرایط مختلف مثل شلوغی و خدمات عمومی آن را مدنظر داشته باشید.

3. از همسایه ها درباره صاحب خانه آینده و اخلاق وی پرس و جو کنید.

4. با توجه به گران شدن حامل های سوخت سعی کنید منزلی انتخاب کنید که دارای کنتورهای مجزای گاز، آب و برق باشد.

فایل های اجاره آپارتمان منطقه چیتگر در املاک پارلمان غرب

اجاره آپارتمان در برج زیتون تهران

اجاره آپارتمان در مجتمع نگین غرب

اجاره برجهای خرازی

5. اگر منزل مورد نظر شما آپارتمانی تک واحدی است، بیشتر علاقه مند آن شوید چون آسایش بیشتری خواهید داشت.

6. سعی کنید سالن منزل مورد نظر به طور کامل مربع یا مستطیل باشد تا بتوانید به بهترین شکل لوازم منزل را در آن بچینید.

7. آشپزخانه منزل را خوب بررسی کنید. تعداد کابینت و نحوه قرار گرفتن گاز، یخچال و ماشین لباسشویی و ظرفشویی را خوب در ذهن خودتان ترسیم کنید و از جا شدن آنها اطمینان حاصل کنید.

8. به نحوه قرار گرفتن سرویس بهداشتی منزل بسیار حساس باشید. بهترین شکل این است که این سرویس ها از دید عمومی دور باشند.

9. دقت کنید منزل مورد نظر شما از بزرگراه و پمپ بنزین یا گاز و ایستگاه های توزیع برق فاصله داشته باشد.

10. ترجیحا منزلی را انتخاب کنید که بالکن داشته باشد. این موضوع در بزرگ تر نشان دادن منزل بسیار تاثیرگذار است.

11. معایب احتمالی منزل را قبل از عقد قرارداد شناسایی کرده و در پایین قرارداد اجاره قید کنید تا پس از تخلیه منزل موجر مدعی مسئولیت شما درباره آن نشود.

12. هر قدر منزل شما از نو بودن فاصله گرفته باشد بهتر است؛ چرا که اجاره منزل نو با هزینه و دردسرهای متعدد و البته هزینه اضافی بابت آسیب های وارده به ساختمان و تجهیزات آن همراه است.

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 170 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 13:38

مجازات فحش دادن به مادر، خواهر و همسر چیست؟ فحاشی و توهین کردن در قانون مجازات اسلامی جرم‌انگاری شده است اما فحاشی ناموسی امر زشت و ناپسندی است که هم از نظر قانونی و هم از نظر شرعی مورد نکوهش قرار گرفته است. قانون‌گذار در مورد مجازات فحاشی ناموسی نسبت به سایر خشونت‌های کلامی حساسیت بیشتری به خرج داده است. مجازات آن از مجازات توهین کردن بسیار سنگین‌تر است. مقنن با این امید که مجازات سنگین برای فحاشی ناموسی بتواند حالت بازدارندگی ایجاد کند، چنین قوانینی وضع نموده است. در این مطلب به موضوع فحاشی به مادر و خواهر و همسر می‌پردازیم.

مجازات فحاشی ناموسی چگونه تعیین می‌شود؟

مجازات فحاشی ناموسی با توجه به عباراتی که به کار گرفته شده است و قصد و نیت مجرم تعیین خواهد شد. در ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی درباره جرم فحاشی و توهین سخن گفته شده است. در این ماده، مجازات شلاق و جریمه نقدی برای این جرم در نظر گرفته است.

درباره مجازات فحاشی ناموسی نکاتی وجود دارد. در قانون آمده است که اگر مجرم الفاظی به کار ببرد که به زنا (رابطه جنسی نامشروع زن و مردی) یا لواط (رابطه دو مرد) به‌طور صریح اشاره داشته باشد و این اعمال قبیح را به خواهر، برادر، پدر، مادر و همسر شخص نسبت دهد، مرتکب توهین شده و مطابق ماده ۶۰۸ مجازات خواهد شد.

اما درباره کسی که نسبت زنا یا لواط به وی داده شده است، مجرم مرتکب قذف شده و به مجازات فحاشی ناموسی محکوم خواهد شد.

قذف و نسبت زنا دادن دارای شرایطی است، از جمله آنکه عبارت زنا واضح و روشن باشد و ابهامی در معنا و مفهوم آن وجود نداشته باشد. کسی که اتهام زنا می‌دهد باید نسبت به معنا آگاهی داشته و با قصد انتساب به شخص آن را به کار ببرد. آگاهی نسبت‌دهنده شرط است، هر چند مخاطب متوجه معنای عبارت نباشد. با جمع شرایط گفته‌شده مجازات فحاشی ناموسی اعمال خواهد شد.

روش اثبات فحاشی ناموسی

  • اقرار متهم
  • شهادت شاهدین
  • اماره و علم قاضی
معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 157 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 13:35

برنج شفته به برنجی گفته می‌شود که در اثر جوشیدن زیاد و یا آب بیش از حد حالت چسبنده پیدا کرده و بافت دانه دانه و مجزای خود را از دست داده است. معمولاً عوامل مختلفی موجب شفته شدن برنج می‌شود، اما شما می‌توانید با کمک گرفتن از فوت و فن پخت برنج کته و آبکش یک برنج دانه دانه با ظاهری مجلسی را بپزید. معمولاً استفاده از روش اشتباه در پخت برنج، به کار بردن آب زیاد، و همچنین تازه کشت بودن برنج موجب می‌شود تا برنج خیلی زود شفته و نرم شود. بهترین روش جلوگیری از شفته شدن برنج کته و برنج آبکش چیست؟ اگر به دنبال روش‌هایی کاربردی برای پخت یک برنج دانه دانه و مجلسی هستید، در ادامه می‌توانید با چند روش جلوگیری از شفته شدن برنج آشنا شوید

1. برای جلوگیری از شفته شدن برنج ، آن را در آب نمک خیس کنید

اولین و مهم‌ترین روش برای جلوگیری از شفته شدن برنج و درست کردن یک برنج دانه دانه و خوشمزه این است که برنج را حداقل یک الی دو ساعت در آب نمک خیس دهید. برای این کار باید برنج را بشورید. سپس برنج را داخل یک ظرف بزرگ آب بریزید و کمی نمک به آن اضافه کنید. معمولاً برای برنج آبکش به ازای هر پیمانه برنج یک قاشق غذاخوری نمک اضافه می‌شود. برای برنج کته نیز هر دو پیمانه برنج به یک قاشق نمک نیاز دارد.

2. برای خمیر نشدن برنج از قابلمه مناسبی استفاده کنید

موضوع مهمی که باید در مورد پخت برنج بدانید این است که حتماً آن را در قابلمه مناسبی بپزید. اگر قابلمه برنج شما کوچک باشد، برنج فضای کافی برای باز شدن نخواهد داشت و این موضوع موجب شفته شدن برنج می‌شود. برای جلوگیری از چسبیدن و خمیر شدن برنج حتماً ظرف خود را طوری انتخاب کنید که ۲ برابر حجم برنج خام شما باشد.

3. برای جلوگیری از شفته شدن برنج، آن را در زمان مناسبی آبکش کنید

آبکش کردن برنج در زمان مناسب موضوع دیگری است که برای جلوگیری از شفته شدن برنج اهمیت زیادی دارد. زمانی که برنج را دیر آبکش کنید و زیاد از حد نرم شود، برنج شما احتمالاً شفته و چسبناک خواهد شد. برای آبکش کردن سعی کنید زمانی برنج را آبکش کنید که نه خیلی سفت است و نه خیلی نرم و فقط کمی بافت آن از حالت خیلی خشک خارج شده و تا حدودی قد کشیده است.

یک ترفند طلایی اینکه بدانید چه زمانی باید برنج را آبکش کنید این است که روی دانه برنج دو ترک خورده باشید. سپس برنج را آبکش کنید و آن را روی شعله ملایم قرار دهید تا دم بکشد

4. برای پخت بهتر و خمیر نشدن برنج، کمی روغن به برنج اضافه کنید

در زمان جوشیدن برنج بهتر است ۲ قاشق روغن به آن اضافه کنید تا بهتر بپزد. قرار دادن یک استکان آب سرد داخل قابلمه برنج در زمان پخت برنج موجب می‌شود برنج خوب قد بکشد.

5. برای جلوگیری از شفته شدن برنج آن را با آب سرد نشویید

یکی از اشتباهاتی که خیلی از خانم‌ها انجام می‌دهند، شستن برنج با آب سرد بعد از آبکش کردن آن است. این کار موجب می‌شود برنج شما به اصطلاح شوک شود و دیگر قد نکشد. برای شستن برنج آبکش شده بهتر است از آبی استفاده کنید که خیلی یخ و سرد نیست.

6. برای جلوگیری از چسبیدن برنج آن را زیاد هم نزنید

هم زدن بیش از حد برنج در زمان پخت موجب می‌شود دانه‌های برنج خرد شوند و حالت خمیری و شفته پیدا کنند. برای هم زدن برنج می‌توانید با پشت قاشق به آرامی این کار را انجام دهید.

7. برای خمیر و شفته نشدن برنج از روغن استفاده کنید

اضافه کردن روغن به برنج موجب می‌شود تا دانه‌های برنج از هم جدا شوند و به هم نچسبند. هر چقدر برنج شما روغن کمتری داشته باشد، احتمالاً شفته‌تر به نظر خواهد رسید. از طرف دیگر روغن ظاهر برنج شما را زیباتر می‌کند و طعم بهتری به آن می‌بخشد.

8. برای جلوگیری از شفته شدن برنج بیش از حد به آن آب اضافه نکنید

خیلی از افراد بعد از دم کردن برنج و زمانی که برنج را آبکش کردند، چند بار به آن آب اضافه می‌کنند تا بخار کند. اضافه کردن آب بیشتر از حد نیاز می‌تواند موجب شفته شدن برنج قالبی و کته شود. سعی کنید در زمان دم کشیدن برنج درب آن را کمتر باز کنید تا بخار آن از بین نرود. در صورت نیاز نیز می‌توانید یک بار کمی آب به آن اضافه کنید تا برنج به خوبی بپزد

نحوه نجات دادن برنج شفته

اگر برنج شما در حال جوشیدن، بیش از حد جوش خورده و بافت آن باز شده و شل به نظر می‌رسد، می‌توانید ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کنید. این کار از شفته شدن برنج جلوگیری می‌کند.

در صورتی که آب برنج زیاد است و احساس می‌کنید برنج شما در حال شل شدن است، بهتر است چند دقیقه درب قابلمه را باز بگذارید تا آب اضافی بخار شود. بعد از این که آب برنج به حد نرمال رسید می‌توانید درب قابلمه را روی آن قرار دهید و اجازه دهید با شعله ملایم دم بکشد

اگر برنج آب زیادی دارد و کمی شل به نظر می‌رسد، برای جلوگیری از چسبیدن برنج کمی شعله گاز را زیاد کنید تا آب اضافی بخار شود. سپس می‌توانید شعله را کم کنید و اجازه دهید برنج دم بکشد.

اگر برنج شما کمی نرم شده به هیچ عنوان روی آن دم کنی قرار ندهید. دم کنی موجب می‌شود تا بخار بیشتری داخل قابلمه ایجاد شود و این موضوع سبب شفته شدن برنج می‌شود.

در صورتی که برنج شما مقداری شفته شده است، پیشنهاد می‌شود آن را به صورت برنج قالبی سرو کنید تا ظاهر بهتری پیدا کند.

برای جلوگیری از شفته شدن برنج از روش گذاشتن نان روی برنج استفاده کنید. برای این کار می‌توانید در زمان دم کشیدن برنج یک یا دو تکه نان خشک، سنگک یا بربری روی برنج قرار دهید و در صورت نیاز بعد از چند دقیقه نان را عوض کنید. سپس کمی برنج را زیر و رو کنید و اجازه دهید به خوبی دم بکشد. در این روش نان آب اضافی برنج را به خودش جذب می‌کند.

 

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 214 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 13:34

علت اینکه فایبرسمنت برد را انتخاب میکنیم این است که  صفحات سیمانی  فایبر سمنت برد یکی از بهترین و زیباترین پوشش های نما برای ساختمان های مختلف محسوب می شود . این فناوری که جزء فناوری های تأیید شده مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن وزارت مسکن و شهرسازی می باشد و از  لحاظ خواص و ترکیبات ، فایبر سمنت برد ترکیبی از سیمان، الیاف سلولز، آب، هوا، می باشد که با استاندارهای جهانی تهیه شده است و محصولی منحصر به فرد و قابل رقابت با تمامی نماهای معمولی در ساختمان سازی هست .

ویژگی هایی که نمای فایبر سمنت برد را از دیگر متریالهای ساختمان سازی جدا می کند :

  1. محصولی منحصر به فرد و قابل رقابت با تمامی نماهای معمول
  2. استفاده از مواد اولیه کاملا غیر سمی و بدون آزبست در تولید
  3. دارای استاندارد های روز دنیا
  4. منطبق با اصول و روش های صنعتی سازی ساختمان
  5. عامل افزایش کیفیت و طول عمر مفید ساختمان
  6. کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری ساختمان
  7. عامل افزایش ایمنی در قبال زلزله – آتش سوزی
  8. عایق حرارت و صوت
  9. دارای رتبه کاملا نسوز (A1) در برابر حریق
  10. محافظ نمای ساختمان در قبال آتش سوزی
  11. ضریب انبساط و انقباض بسیار پایین
  12. مقاوم در برابر یخ زدگی
  13. قابلیت رنگ آمیزی با انواع رنگ های اکرلیک و غیر اکرلیک
  14. مقاوم در برابر اشعه UV خورشید
  15. عدم اعمال وزن بر روی سازه اصلی
  16. قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست
  17. مقاوم در برابر موریانه و حشرات و قارچ
  18. سرعت و سهولت بالای نصب و اجرا
  19. بدون نخاله و دورریز و عامل بهره وری اقتصادی
  20. فایبر سمنت برد همگام با اصول توسعه پایدار

کاربردهای فایبر سمنت برد :

  • نما و پوشش های ساختمان
  • دیوار های جدا کننده
  • دکوراسیون داخلی
  • دیوار های برشی ، ساختمان های صنعتی و سالن ها
  • سقف و کف کاذب
  • بهترین روکش برای ساز های LSF و CFS
  • ساخت دیوارهای مقاوم در آتش
  • دیوار پیش ساخته آجری

مزایا و موارد کاربرد صفحات فایبر سمنت برد به شرح ذیل می باشد :

۱- اجرای سریع و اقتصادی بودن از جهت صرفه جویی در زمان اجرای پروژه به میزان 40%

۲- فوق العاده سبک و حصول اطمینان از کیفیت سازه ایجاد شده :

۳- سهولت دراجرای تاسیسات مکانیکی و برقی

۴- ایجاد ساخت و ساز خشک بدون نیاز به ملات

۵- مقاوم در برابر رطوبت ، آتش ، موریانه و اشعه ماوراء بنفش (UV)

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 156 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 13:31

مبانی نظری مدیریت کیفیت جامع فهرست مطالب دارد/منابع فارسی و لاتین دارد/فرمت منبع نویسی APA/ پیشینه داخلی و خارجی دارد/ پاورقی کلمات مهم و اسامی لاتین/ اندازه قلم متن ١٤/ فاصله بین خطوط ١cm/فونت Blotus ویرایش شده/ دانلود مبانی نظری

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 156 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 13:27

ساخت سایت فروشگاهی در گوگل مراحل خاص خودش را دارد که باید به ترتیب آنها اجرا کنید. در طی مراحل ساخت فروشگاه آنلاین باید به این موضوع اهمیت بدهید، چرا که در نتیجه نهایی کار شما تأثیر بسیار زیادی میگذارد. در این بین ظهور فروشگاه ساز ها کار را برای کسانی که قصد راه ندازی سایت فروشگاهی داشتند بسیار آسان کرده است. پلتفرم فروشگاه ساز که بر بستر ربان برنامه نویسی CMS  است که نیازی به دانش فنی ندارد و با چند کلیک ساده فروشگاه اینترنتی شما راه اندازی می شود. فروشگاه ساز رایگان به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا آماده(CMS) شناخته میشن که امکان ساخت فروشگاه بدون نیاز به اطلاعات و مهارت برنامه نویسی رو به شما خواهند داد.

5 قدم برای ساخت سایت فروشگاهی در گوگل

یکی از قالب های فروشگاه ساز اوژن را انتخاب کنید.
روی قالب دلخواه کلیک کنید و "ساخت سایت با این قالب" را بزنید.
اطلاعات خود را وارد نمایید و منتظر باشید سایت خودتان ساخته شود.
متون، تصاویر، گالری ها و ... را به سایت خودتان اضافه کنید.
انتشار را بزنید تا تغییرات داده شده اعمال شود.

هنگام ساخت سایت فروشگاهی در گوگل به چه نکاتی باید توجه کرد؟

راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین در هر زمینه نیازمند تحقیق و بررسی دقیقی است که بتوانید در این زمینه موفق شوید. بعد از راه‌اندازی فروشگاه ساز شما باید بتوانید به کمک علم سئو و بازاریابی اینترنتی، روی فروش بیشتر محصولات و دیده شدن بیشتر محصولات فروشگاه اینترنتی خود توسط مشتریان تمرکز کنید. در اینجا به معرفی برخی امکانات رایج که می‌تواند تاثیر ویژه‌ ای روی طراحی سایت فروشگاه اینترنتی داشته باشد می‌پردازیم.

نمایش پیشنهادات ویژه در صفحات مختلف فروشگاه ساز

درست مشابه یک فروشگاه سنتی، صفحه اصلی و بخش‌های بالایی و انتهایی صفحه یک فروشگاه اینترنتی ویترین آن فروشگاه را تشکیل می‌دهند. شما باید بتوانید ویترین فروشگاه اینترنتی خود را به گونه‌ ای بسازید که مشتریان را به خریدار واقعی تبدیل کنید. این ویترین را می‌توانید به کمک نمایش پیشنهادات ویژه، تخفیفات دوره‌ای، جشنواره‌های فروش، برگزاری مسابقه و… با ظاهری مناسب و کاربر پسند ایجاد کنید.

ایجاد امکانات مناسب

این امکانات باعث خواهد شد که مشتریان در هنگام خرید و استفاده از فروشگاه اینترنتی راحت باشند و راحت بودن آنها یک اصل مهم برای افزایش فروش بیشتر و محبوبیت فروشگاه اینترنتی شما خواهد بود که موارد زیر از جمله پر کاربردترین آنها هستند.
●    قابلیت جستجو و فیلتر گذاری روی محصولات برای یافتن سریع محصول
●    فراهم کردن روش های پرداخت متنوع
●    نقد و بررسی محصولات توسط مشتریان
●    انتخاب روش‌های ارسال محصول
●    خرید کاملا اتوماتیک بدون نیاز به منتظر گذاشتن مشتری برای تایید فرآیند خرید
●    امکان مشاهده جزئیات محصول به صورت جامع و کامل
●    امکان ارائه کدهای تخفیف به مشتری
●    سیستم سبد خرید و گزارش گیری حرفه‌ای برای اطلاع از آخرین وضعیت سفارشات
●    و…

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 193 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 13:24

کسری خدمت مهم چاپ مقاله ، اساسی چاپ مقاله چه میزان کسری خدمت میگیریم؟ معمولاً سربازها برای آنکه بخواهند از مزایای کسر سرویس سربازی استعمال کنند، حتمی می باشد که طرح آیتم نظرشان را معرفی نمایند و مورد انتخاب قرار بگیرند و منتظر قبولی طرح بمانند. اما در مورد طرح چاپ مقاله به جهت کسری سرویس دیگر نیازی به انتخاب پیش از معرفی طرح نیست. اما این طرح ویژگی‌های دیگری نیز داراست از جمله:

  1. گزینش نشدن سرباز قبل از معرفی طرح
  2. عدم نیاز به دفاع از چاپ مقاله
  3. داشتن هزینه کمتر برای چاپ مقاله نسبت به بقیه پروژه‌های علمی
  4. کوتاه بودن زمان مقاله نسبت به سایر پروژه‌های علمی
  5. کوتاه بودن فرآیند اداری وصال به جواز کسر خدمت سربازی

موسساتی نیز در زمینه خدمات چاپ نوشته عمل دارا هستند که برای دانشجویان و اساتیدی که قصد دارا‌هستند از نحوه تألیف مکتوب کسر خدمت سربازی اخذ کنند، زمینه چاپ و نشر نوشته را آماده می‌کنند. همین موسسات کلیدی داشتن تجربه مضاعف در فرمان چاپ نوشته علمی پژوهشی و چاپ نوشته isi، کمک زیادی از لحاظ مشاوره، تعیین مدل کار تحقیقاتی، انجام فرایند قبل و آن گاه از چاپ مقاله انجام می دهند. به جهت راهنمایی و داده ها اکثر می توانید اهمیت موسسه چاپ نوشته هدف ریسرچ تماس حاصل نمایید.

مراحل اخذ کسری خدمت سربازی از طریق چاپ مقاله

اگر می‌خواهید از طریق چاپ مقاله عصر خدمت سربازیتان را کمتر بدهید اولاً باید به بضاعت خویش برای نوشتن، اطمینان داشته باشید. ثانیاً می بایست به مرکز ها و سازمان‌های مورد تایید سازمان نظام وظیفه که پروژه‌های مختلفی در زمینه‌های تخصصی مختلف را به جهت همین منظور ارائه می‌دهند؛ مراجعه کرده و پروژه‌ای را انتخاب کنید. اعتنا نمایید که چنانچه بخواهید از مدت بیشتری کسری سرویس بهره‌مند شوید، می‌توانید دو پروژه چاپ کتاب و نوشته به طور هم‌زمان تعیین کرده و دستکم به مدت هشت ماه از ارتفاع زمان سربازی خود بکاهید. برای دریافت این کسر سرویس روند تحت را انجام دهید.

  • اخذ نامه مربوط به کسر خدمت سربازی از بنیاد نخبگان نیروهای مسلح
  • ارائه عنوان کتاب یا این که نوشته به سازمان یا مرکز نظامی منتخب
  • اخذ طومار تاییدیه از سازمان یا مرکز نظامی
  • اخذ نامه عدم نیاز از سازمان یا مرکز نظامی در صورت عدم پذیرش مکتوب یا این که مقاله، و مراجع به سازمانی دیگر
  • دریافت کسر سرویس سربازی به شکل توافقی و پس از شعف و مشورت درجه نظامی
  • تقاضای بازسازی لحاظ در صورت قابل اعتنا نبودن مدت کسر خدمت

خبر خوبی که باید به اطلاع مشمولین عزیز رساند این که این روز ها خیلی از مواقعی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم را می‌توان سوای مراجعه حضوری و صرفا از طریق تلفن و آدرس اینترنتی انجام داد. حتی اخذ پوشه مقاله.

چطور از یک سازمان یا مرکز نظامی پروژه بگیریم؟

اگر متقاضی طرح کسر سرویس سربازی می باشید بایستی توجه داشته باشید که ضروری نمی باشد برای تایید طرحتان حتماً به سازمانها و مراکز نظامی گوناگون مراجعه کنید. در آغاز از طریق آدرس اینترنتی و مکاتبه پروژه را انتخاب نمایید و فقط هنگامی که از طرف سازمان به حضور شما نیاز بود مراجعه حضوری داشته باشید. نکته دیگری که می بایست مد حیث داشته باشید این که تا وقتی که از تایید پروژه خویش مطمئن نشدید آغاز به تایپ کردن نکنید، چون درصورتیکه آن فعالیت را تایید نکنند کلی انرژی و زمانه شما به هدر رفته است. بعد از آن از تایید، فرایند کامل شدن پرونده و ارسال مدارک را انجام داده و اساسی تحویل نامه تاییدیه به بنیاد نخبگان، پروژه تحقیقاتی خویش را آغاز کنید. مدارک گزینه نیاز در این مرحله عبارتند از:

  • اصل شناسنامه و کارت ملی مشمول
  • تصویر آخری مدرک تحصیلی یا این که سند پایان دوره
  • عنوان کتاب یا این که نوشته نوشته شده در پروژه منتخب
  • رزومه کاری و تحصیلی مشمول
  • تاییدیه از بنیاد نخبگان نیروهای ملح
  • چند قطعه عکس
معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 168 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 12:59

اگر اهل تهیه و خوردن کباب‌ هستید می‌دانید که کباب روی زغال به خوبی طبخ شده و طعم بهتری پیدا می‌کند. بنابراین خرید زغال کبابی یکی از ضروریات باربیکیو کردن و پیک نیک به شمار می‌آید. همچنین افرادی که علاقمند به کشیدن قلیان هستند می‌دانند که انتخاب زغال قلیان مناسب یکی از نکات مهم است تا گاز و یا بوی نامناسبی را تولید ننماید. اگر تابحال برای خرید زغال به سوپرمارکت‌ها و مغازه‌هایی که در خصوص فروش وسایل پیک نیک و .. فعالیت می‌کنند سری زده باشید انواع بسته‌بندی و همچنین فله‌ای آن را مشاهده کرده‌اید.

ما در این مطلب قصد داریم در خصوص انواع زغال مانند زغال کبابی، زغال فشرده و همچنین زغال شومینه که برای استفاده در شومینه‌های خانگی می‌توان از آن استفاده کرد، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم اما پیشتر لازم است کمی شما را با ماهیت و چیستی زغال و همچنین طرز تهیه آن آشنا کنیم.

بهترین زغال برای پخت پز

بهترین زغال برای پخت پز ، زغالی است که از خود گاز نامطبوع تولید نکند در اینجا انوع زغال پخت پز دو نوع از بهترین زغال های کبابی را معرفی می کنیم.

زغال لیمو

زغال لیمو مناسب برای پخت پز است و طعم غذا را تغییر نمی دهد از خود گاز نامساعد تولید نمی کند و غذا را بد مزه نمی کند ولی مشکلی که در خرید زغال لیمو وجود دارد نبود نظارت است. در فروش زغال لیمو چوب درختان خشک شده دیگری غیر از لیمو را به فروش میرسانند در بعضی از اوقات همراه با این زغال ام دی اف های سوخته شده نیز به فروش می رسد که باعث پایین آمدن غذای طبخ شده می گردد.

از این زغال در قلیان نیز استفاده می شود ولی به دلیل زود سوختن آن کمتر از یک ساعت می بایست زغال تعویض گردد.

زغال فشرده سنتی

زغال فشرده ای که به روش سنتی و داخل کوره تولید شده باشد مناسب پخت پز است ولی مشکلی که در خرید زغال فشرده است عدم تشخیص این نوع زغال از زغال فشرده صنعتی می باشد. زغال فشرده صنعتی در زمان سوختن  بو ایجاد می کنند و موجب سر درد می شوند این بو به دلیل وجود مواد شیمیایی مانند چسپ داخل زغال صنعتی است.

از ویژگی های زغال فشرده سنتی می توان به بدون بو و دود بودن آن شاره نمود. همچنین این نوع زغال نسبت به تمامی زغال های موجود دارای عمر حرارتی بیشتر است و تا چهار ساعت می تواند حرارت ایجاد کند.

از این نوع زغال در قلیون هم استفاده می شود و نیازی به تعویض زغال ندارد.

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 193 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 12:57

خرید پاکت جاروبرقی بوش ارگومکس (تیپ P ) ، زیمنس مناسب SUPER  POWER – 2000 زیمنس XXL, Z/6/0 , 348 , 349 ، اگر بهترین برند جاروبرقی را در اختیار داشته باشید، اما مجهز به پاکت جاروبرقی مناسبی نباشد، کیفیت و کارایی عملکرد دستگاه شما به شدن افت می کند در نتیجه لازم است که در انتخاب پاکت جاروبرقی دقت کافی داشته باشید. پاکت جاروبرقی بوش و زیمنس یکی از برند هایی ست که به دلیل کیفیت و کارایی مناسب، توسط کاربران خانگی و صنعتی انتخاب می شود. این محصولِ کاربردی ضمن جمع آوری زباله و گرد و غبار، از جاروبرقی شما نیز محافظت می کند. کد : 11016

مزایای پاکت جاروبرقی بوش ارگومکس (تیپ P ) ، زیمنس

جنسالیاف مرغوب
تعداد لایه5
تعداد در بسته5
مدل مربوطپاکت جاروبرقی بوش ارگومکس (تیپ P ) ، زیمنسSUPER  POWER – 2000 زیمنس XXL, Z/6/0 , 348 , 349

 

  • سازگاری با انواع جاروبرقی ها: این محصول برای تمام جاروبرقی ها مناسب می باشد. هر مارک و برند از جاروبرقی را که در منزل دارید، می توانید از این محصول استفاده نمایید. طراحی و تولید این محصول به گونه ای ست که با هر نوع برندی سازگاری دارد.
  • خاصیت میکروب زدایی: این پاکت ها، از نظر بهداشتی نمره بسیار خوبی دارد و قابلیت و خاصیت میکروب زدایی آن، نگرانی شما را برای سلامت عزیزان و به ویژه فرزندانتان برطرف می نماید. پس با خیالی آسوده می توانید نسبت به خرید این محصول اقدام نمایید.
  • قابل استفاده برای اماکن کوچک و بزرگ: برای فضاهای کوچک و بزرگ نظیر سوئیت و مراکز صنعتی طراحی شده است به این معنا که می تواند جمع آوری زباله های موجود در فضا و اماکن بزرگ و کوچک را پوشش داد.
  • بدون ایجاد حساسیت: در تولید این محصول از بهترین مواد اولیه که الیاف و پارچه، بکار رفته است که به هیچ عنوان برای پوست دست شما حساسیت ایجاد نمی کند.
  • قیمت مناسب: با توجه به کارایی و ویژگی های منحصر به فردی که این محصول دارد، می توان گفت در مقایسه با سایر پاکت های دیگر از قیمت مناسبی برخوردار است.
  • محافظت از جاروبرقی: این محصول به گونه ای طراحی شده که مانع ورود ذرات گرد و غبار به دستگاه جاروبرقی می شود و به تعبیری دیگر با جذب ذرات آلوده و معلق در هوا، طول عمر جاروبرقی را افزایش می دهد. در صورت استفاده از پاکت جاروبرقی بی کیفیت و نامناسب، دستگاه شما با جذب آلودگی، فشار زیادی را متحمل خواهد شد و طول عمر آن کاهش خواهد یافت و چیزی نخواهد گذشت که از نظر فنی دچار مشکل شده و کارایی اش را از دست خواهد داد.

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 210 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 12:55

همه آنچه که باید در مورد موهای سالم، پیشگیری از ریزش مو، ترمیم مو، راه حل ها، راه حل ها و مراقبت از مو، از پزشکان مو تا ملت بدانید. آب. راه نجات ما . همه می دانیم که آب چقدر برای ما، برای سلامتی و تندرستی ما اهمیت دارد. اما چند نفر از ما میزان آبی که در روز می نوشیم را پیگیری می کنیم؟ چگونه بفهمیم که کافی است؟

شاید اگر به وضوح می فهمیدیم کمبود آب، بلکه کمبود آن چه تاثیری بر ما می گذارد،  8-10 لیوان آب را حتما می نوشیدیم؟!

کم آبی بدن می تواند تاثیرات منفی زیادی بر بدن ما داشته باشد. جدا از اینکه برای سلامت کلی ما کلیدی است، سلامت مو و پوست ما ارتباط زیادی با مصرف آب دارد.

اکنون به طور خاص، آیا می دانستید که نوشیدن آب ناکافی می تواند تأثیر مستقیمی روی موهای شما داشته باشد؟

کم‌آبی می‌تواند منجر به خشکی، وز شدن مو، شکافتن انتهای مو، شکستن آسان و توقف رشد مو شود!

امروز، ما این موضوع را بررسی می کنیم تا بفهمیم آب چگونه بر سلامت موهای شما تأثیر می گذارد. ما به این خواهیم پرداخت که چگونه کم آبی واقعاً می تواند باعث ریزش مو شود و چرا اینقدر مهم است که خود را هیدراته نگه دارید.

کم آبی چیست؟

به عبارت ساده، کم آبی زمانی اتفاق می افتد که آب و مایعات بیشتری از بدن ما خارج شود تا وارد بدن شود. این وضعیتی است که در آن آب بیشتر از آنچه از طریق نوشیدن وارد می کنیم از سلول های ما خارج می شود.

2/3 بدن انسان از آب تشکیل شده است که به عملکردهای متعددی مانند هضم غذا، دفع مواد زائد و سموم از بدن، ترشح بزاق، اشک، روان سازی مفاصل و چشم کمک می کند. برای سلامت پوست، مو و ناخن ضروری است. هنگامی که شما دچار کم آبی می شوید، محتوای آب در خون شروع به کاهش می کند و در نتیجه سطح مواد معدنی، نمک ها و قندها به هم می خورد.

بدن ما روزانه آب و مایعات خود را از طریق فرآیندهای طبیعی از دست می دهد. آنچه ما باید اطمینان حاصل کنیم این است که این مقدار آب از دست رفته را دائماً جایگزین کنیم.

چه چیزی باعث کم آبی بدن می شود؟

هر چند ساده یا احمقانه به نظر می رسد، بسیاری از ما به دلیل مشغله های زیاد، نوشیدن آب کافی را فراموش می کنیم. ما متوجه نمی شویم که تشنه ایم! و گاهی به دلیل گلودرد یا زخم دهان یا احساس بیماری در معده، تمایلی به نوشیدن آب نداریم! دلیلش هرچه که باشد، باید به خود یادآوری کنیم که کم آبی چه تاثیری می تواند داشته باشد و جبران کنیم! در صورت لزوم آن آلارم های نوشیدن آب را روی تلفن ها تنظیم کنید!

علت اصلی کم آبی، دریافت ناکافی مایعات برای جایگزینی از دست رفته است. عوامل دیگر می تواند شامل آب و هوا، فعالیت بدنی و رژیم غذایی باشد. از دست دادن آب بدن نیز به دلیل بیماری هایی است که ممکن است باعث از دست دادن مایعات مانند اسهال و استفراغ مداوم شود.

افراد مسن در معرض خطر بیشتری هستند زیرا آب یا مایعات زیادی نمی نوشند. افرادی که دیابت دارند یا از اعتیاد به الکل رنج می برند بیشتر در معرض خطر کم آبی هستند. ورزشکاران نیز ممکن است به دلیل تعریق زیاد تحت تأثیر قرار گیرند. کم آبی در افرادی که دائماً در یک محیط دارای تهویه مطبوع و در صنعت هوانوردی هستند بسیار شایع است.

با اشاره به این موارد خاص، به شما یادآوری می کنیم که کم آبی چیزی است که می تواند به هر یک از ما ضربه بزند، بزرگسالان، کودکان، نوجوانان... هرکسی!... اگر مراقبت لازم را انجام ندهیم.

نکاتی برای هیدراته نگه داشتن خود

در حالت ایده آل، به ازای هر 10 کیلوگرم وزن بدن، باید نیم لیتر آب داشته باشید، به این معنی که اگر 60 کیلوگرم وزن دارید، باید روزانه 3 لیتر آب داشته باشید.

آب را می توان به اشکال مختلف مصرف کرد. به غیر از آب آشامیدنی، می توانید مایعات را از طریق منابع مختلف دیگری مانند آب نارگیل، ماست، پنیر، میوه ها و سبزیجات تازه ببندید. اینها اقلام غنی از آب هستند که سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی متعددی هستند که می توانند اطمینان حاصل کنند که بدن شما به خوبی هیدراته می شود.

میوه هایی با محتوای آب بالا مانند زردآلو، زغال اخته، پرتقال، انگور، توت فرنگی، هلو، آناناس، آلو و تمشک را می توان مصرف کرد. آنها حاوی بیش از هشتاد درصد آب هستند. خربزه هایی مانند طالبی، مشک و هندوانه با بیش از 90 درصد بیشترین میزان آب را دارند. سبزیجاتی مانند خیار،  گوجه فرنگی، اسفناج، فلفل دلمه ای، گل کلم، کلم، کدو سبز و کاهو نیز محتوای آب بالایی دارند.

تا زمانی که مقدار زیادی از این غذاهای سرشار از آب (که اتفاقاً برخی از غذاهای توصیه شده برای مو نیز هستند) می خورید و هر زمان که احساس تشنگی می کنید آب بنوشید، با مشکل کم آبی مواجه نخواهید شد و موهای سالمی خواهید داشت. !

شما ممکن است از بهترین محصولات مو استفاده کنید، مکمل های ویتامین مصرف کنید... اما اگر آب مصرفی شما ناکافی باشد، نتایجی را که می خواهید نخواهید دید.

با یک متخصص تریکولوژیست حرفه ای مشورت کنید که شما را از طریق رژیم غذایی و سبک زندگی که برای شما بهترین است، درمان های آب درمانی مناسب، راهنمایی می کند تا از نگرانی های مربوط به کم آبی و ریزش مو جلوگیری کنید. معاینات دوره ای به حفظ سلامت و سلامت موهای شما کمک می کند.

مواجه شدن با مشکل ریزش مو یک انتخاب نیست، اما ارائه یک راه حل دائمی برای آن در واقع یک انتخاب است - انتخاب شما. برای اینکه حداکثر استفاده از آب را ببرید بهتر است از آب قلیایی هم برای نوشیدن و هم برای استحمام استفاده کنید.

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 214 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 12:52

آب معدنی از مخازن زیرزمینی تامین می شود. برخلاف آب آشامیدنی معمولی، آب معدنی تحت پردازش شیمیایی قرار نمی گیرد. همانطور که از نام آن پیداست، آب معدنی حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی به ویژه منیزیم، کلسیم و سدیم است. اما آیا آب معدنی بهتر از آب معمولی است و چه فوایدی دارد؟ آیا خرید آب بطری شده بهتر از آب لوله کشی است؟

این مقاله برخی از فواید سلامتی احتمالی مرتبط با نوشیدن آب معدنی را مورد بحث قرار می دهد.

خرید آب معدنی در مقابل خرید آب آشامیدنی

مردم اغلب آب معدنی را به دلیل فواید احتمالی آن برای سلامتی انتخاب می کنند.

همه موجودات زنده برای زنده ماندن به آب نیاز دارند. آب نه تنها از عملکردهای فیزیکی ضروری پشتیبانی می کند، بلکه مواد مغذی حیاتی را نیز فراهم می کند که بدن به تنهایی تولید نمی کند.

در حالی که اکثر مردم ایالات متحده به آب آشامیدنی تمیز دسترسی دارند، بسیاری از مردم آب معدنی بطری شده را به دلیل خلوص درک شده و مزایای بالقوه سلامتی آن انتخاب می کنند.

آب معدنی چگونه با آب معمولی مقایسه می شود؟ بر اساس شواهد موجود، تفاوت ها چندان قابل توجه نیست.

هر دو نوع حاوی مواد معدنی هستند و تحت نوعی پردازش قرار می گیرند. با این حال، طبق تعریف، آب معدنی باید حاوی مقدار معینی مواد معدنی باشد و فرآیند بطری سازی در منبع انجام می شود.

در زیر به تفاوت بین آب لوله کشی و آب معدنی می پردازیم.

آب لوله کشی

آب شیرهای خانگی از منابع سطحی یا زیرزمینی تامین می شود.

در ایالات متحده، آب لوله کشی باید مطابق با استانداردهای قانون آب آشامیدنی ایمن باشد که توسط آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) تعیین شده است. این مقررات تعداد آلاینده های موجود در آب عرضه شده به خانه ها را محدود می کند.

تامین کنندگان آب عمومی، آب را از منبع خود به تصفیه خانه ها منتقل می کنند، جایی که تحت ضدعفونی شیمیایی قرار می گیرد. آب تمیز در نهایت از طریق سیستم لوله های زیرزمینی به خانوارها تحویل می شود.

آب لوله کشی حاوی مواد معدنی اضافه شده از جمله کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. آب لوله کشی سخت دارای مواد معدنی بالاتری است که برخی آن را مفیدتر می دانند. با این حال، مواد معدنی در آب سخت رسوباتی تشکیل می دهند که می توانند لوله ها را خورده یا جریان را محدود کنند.

همچنین علیرغم تلاش تامین کنندگان عمومی آب، آلاینده های ناشی از زنگ زدگی یا نشت لوله ها می تواند آب آشامیدنی را آلوده کند.

آب معدنی آب معدنی از مخازن زیرزمینی طبیعی و چشمه‌های معدنی به دست می‌آید و محتوای معدنی بیشتری نسبت به آب لوله‌کشی به آن می‌دهد.

طبق گفته سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، آب معدنی باید حداقل 250 قسمت در میلیون کل مواد جامد محلول داشته باشد. FDA این تولیدکنندگان را از افزودن مواد معدنی به محصولات خود منع می کند.

مواد معدنی که اغلب در آب معدنی وجود دارند عبارتند از:

کلسیم

منیزیم

پتاسیم

سدیم

بی کربنات

اهن

فلز روی

برخلاف آب لوله کشی، آب معدنی در منبع بطری می شود. برخی از مردم آب معدنی را به دلیل خلوص درک شده و عدم استفاده از روش های ضد عفونی شیمیایی ترجیح می دهند.

با این حال، آب معدنی ممکن است تحت برخی فرآوری قرار گیرد. این می تواند شامل افزودن یا حذف گاز دی اکسید کربن (CO2) یا حذف مواد سمی مانند آرسنیک باشد.

CO2 از اکسیداسیون جلوگیری می کند و رشد باکتری ها را در آب معدنی محدود می کند. آب گازدار طبیعی CO2 خود را از منبع دریافت می کند. تولیدکنندگان همچنین می توانند پس از استخراج، آب خود را با CO2 تزریق کنند.

مضرات آب معدنی

آب معدنی به طور کلی برای نوشیدن بی خطر است. تحقیقات بسیار کمی به هر گونه تأثیرات منفی فوری سلامتی مرتبط با نوشیدن آب معدنی ساده اشاره می کند.

آب معدنی گازدار حاوی اسید کربنیک است که می تواند باعث سکسکه یا نفخ شود.

با این حال، آب معدنی و سایر آب های بطری ممکن است حاوی آلاینده های خاصی باشند. طبق تعریف، آب معدنی باید دارای حداقل مقدار میکروب باشد.

علاوه بر این، آب معدنی نمی‌تواند مانند آب لوله‌کشی فرآیند ضدعفونی‌سازی را انجام دهد، زیرا در منبع بطری می‌شود، بنابراین طیف میکروب‌ها می‌تواند متفاوت باشد.

سمیت پلاستیک

بسیاری از ظروف پلاستیکی حاوی بیسفنول A یا BPA هستند. این ماده شیمیایی می تواند در عملکرد طبیعی هورمونی اختلال ایجاد کند.

میکروپلاستیک ها، ذرات ریز پلاستیک، نگرانی بالقوه دیگری هستند. دانشمندان میکروپلاستیک ها را در غذاها و نوشیدنی ها و همچنین محصولات غذاهای دریایی، آبجو و نمک خوراکی شناسایی کرده اند.

در سال 2018، محققان یک بررسی سیستماتیک از داده های فعلی در مورد سمیت پلاستیک منتشر کردند. در حالی که آنها اذعان دارند که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، نویسندگان گزارش می‌دهند که میکروپلاستیک‌های موجود در آب معدنی بطری‌شده به نظر خطری برای ایمنی ندارند.

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 205 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 12:50

شمال کشور اولین انتخاب ایرانی ها مخصوصا شهروندان تهرانی است. اجاره اقامتگاه بکر در شمال کشور و گذراندن چند روز را در کلبه های چوبی شمال یکی از بهترین راه کارها برای تمدد اعصاب و ریلکس کردن است. با اجاره کلبه چوبی وسط جنگل می توانید از صدای پرندگان و رودخانه لذت ببرید و یک تجربه مسرب بخش به دور از زندگی هشری داشته باشید. برای اجاره کلبه جنگلی در استان های شمالی می توانید به سایت اجاره ویلا گلستانی ها مراجعه کنید. اجاره کلبه چوبی وسط جنگل ، پیشنهاد ما به شماست تا بتوانید با استراحت و زندگی در محیطی آرامش بخش با بافت جنگلی و ارتفاعات بی نظیر مازندران تعطیلاتی فوق العاده را برای خود رقم بزنید. اگر در مورد کلبه چوبی جنگلی و امکانات آن سوال دارید توصیه می کنم این مطلب را تا انتها بخوانید.

امکانات کلبه های چوبی جنگلی

کلبه های چوبی یک گزینه مناسب برای گذراندن تعطیلات و فرار از شلوغی های شهر است. در کلبه های چوبی سعی شده  تا امکانات ضروری زندگی قرار داده شود تا در طول مدتی که در آن به سر می برید دچار مشکل و دردسر نشوید. از جمله امکاناتی که در این کلبه ها در اختیار شماست وسایل منزل نظیر یخچال، ظرف شویی، اجاق گاز و همینطور در کلبه های چوبی از نیروی برق برای روشنایی استفاده می شود. وجود بخاری هیزمی در کلبه های چوبی  لذت های سفر تعطیلاتتان را کامل می کند و خاطرات بی نظیری برای شما به یادگار می ماند.

از شرایط فوق العاده کلبه هایی که در اطراف شهر قرار دارند نزدیکی به جاده اصلی می باشد و یک امتیاز مثبت برای مسافرانی است که ازتهران و شهرهای اطراف آن برای گذراندن تعطیلات به این مناطق سفر می کنند تا مدت زمان کمتری را در مسیر راه باشند و فرصت بیشتری برای خوش گذرانی داشته باشند. اجاره ویلا در رامسر از گزینه های شماره یک تهرانی ها برای اقامت در شمال است.

کلبه های چوبی جنگلی در چه مناطقی هستند؟

کلبه های چوبی جنگلی در خوش آب و هوا ترین مناطق این موقعیت جغرافیایی قرار دارند. به طور مثال در کلبه های چوبی در ارتفاعات رامسر، اربکله ، صفارود، جواهرده، کتالم، بام سبز و ...این امکان برای شما فراهم است از طبیعت بکر کوهستان لذت ببرید. دسته دیگر کلبه های چوبی در حاشیه شهر هستند که طبیعت اطراف شمال به شما این امکان را می دهد که با صرف زمان کمتر به دل طبیعت بروید و یک طبیعت گردی بی نظیر را تجربه کنید.

کلبه چوبی در ارتفاعات بهتره یا حاشیه شهر؟

کلبه چوبی در ارتفاعات بهتر است یا حاشیه شهر ؟این اولین سوالی است که برای اجاره کلبه چوبی باید از  خود بپرسید. برای انتخاب بین این دو گزینه باید به امکانات آنها بپردازیم. کلبه های چوبی که در ارتفاعاتی مثل کتالم، صفارود، جواهرده و... وجود دارند در کنار برخورداری از  طبیعتی بکر، آرامشی بی نظیر، آب و هوایی فوق العاده و ...معمولا مسیر ماشین روی سختی دارند و باید توجه کنید که ممکن است نتوانید با خودروی شخصی خود تا کلبه را طی کنید.

کلبه های چوبی که در حاشیه شهر قرار دارند به دلیل شرایط قرار گیری دسترسی آسانی به سوپر مارکت و جاده اصلی دارند و حتی می توانید با ماشین شخصی خود به کلبه بروید و این یک نکته مثبت برای کلبه هاست که مسیری ماشین رو دارند.

اگر بخواهیم بین کلبه های چوبی در ارتفاعات و کلبه چوبی در حاشیه شهر یکی را انتخاب کنید فقط باید به سلیقه و شرایط خود توجه کنید که تصمیم دارید لحظه های خوش خود را در کدام منطقه بگذرانید. اگر در این باره نیاز به راهنمایی های بیشتر دارید سایت اجاره ویلا گلستانی ها در خدمت شماست.

امکانات کلبه چوبی بهتر است یا ویلا ؟

اگر بخواهیم با شما صادق باشیم باید بگوییم هرگز  امکانات یک کلبه چوبی در جنگل به ویلای لوکس کنار دریا نخواهد رسید. اما لذت گرم شدن در کنار بخاری هیزمی را شما فقط در کلبه های چوبی تجربه خواهید کرد. حس و حال زندگی در اتاقی چوبی با طبیعتی چشم نواز، تجربه زندگی در بافت جنگلی  ،دور بودن از تکنولوژی و نزدیکی با حس و حال زندگی قدیم  فقط در کلبه های چوبی برای شما فراهم است. از طرفی هزینه اجاره کلبه های چوبی به نسبت ویلا کمتر بوده و در کل قیمت مناسب تری دارد. اینکه گزینه های پیش روی شما کلبه چوبی و ویلایی لوکس باشد واقعا انتخاب سختی است. اما ما در گلستانی ها به شما پیشنهاد می کنیم تجربه چند روز زندگی در کلبه ای چوبی را به خود و خانواده تان هدیه دهید.

قیمت اجاره کلبه چوبی

قیمت اجاره کلبه چوبی بسته به شرایط کلبه و امکاناتی است که در اختیار شما قرار می گیرد متفاوت است. نزدیک بودن کلبه به دریا، امکانات رفاهی و تفریحی مثل سوپرمارکت، استخر و جاده اصلی از حمله عوامل تاثیرگذار است. برای محاسبه قیمت اجاره کلبه به صفحه کلبه مربوطه رفته یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ما در مجموعه گلستانی ها با توجه به وجود بیماری کرونا و نیاز به رعایت پروتکل های بهداشتی سعی کردیم در قبال دریافت هزینه اجاره کلبه چوبی سلامتی شما را تضمین کنیم. بنابراین با خیالی آسوده برای سفر آینده خود یکی از کلبه های چوبی را در برنامه خود قرار دهید.

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 210 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 12:37

روکش نما آخرین لایه محافظ خانه شماست. طیف گسترده ای از متریالها برای نمای ساختمان در بازار وجود دارد، اما دو گزینه وجود دارد که در بین صاحبان خانه محبوبیت بیشتری دارند: نمای فایبرسمنت و نمای چوبی. در این مقاله به تفاوت های زیاد بین این دو گزینه خواهیم پرداخت.

نمای چوبی چیست؟

الوار یا روکش چوبی به عنوان سنتی ترین نوع مواد روکش خارجی تلقی می شود. روکش چوبی یک ماده طبیعی است که از انواع مختلف الوار مانند چوب نرم یا چوب سخت ساخته می شود. برخی از محبوب ترین انتخاب های روکش چوبی در بریتانیا عبارتند از چوب قرمز اروپایی، سرو قرمز غربی، کاج اروپایی سیبری و کاج اروپایی. روکش کاج اروپایی سیبری محبوب ترین انتخاب انگلستان است.

روکش چوبی در مقابل روکش فایبرسمنت

هر دو روکش چوبی و روکش فایبرسمنت به طور گسترده برای ساختمان های مسکونی و تجاری استفاده می شوند، با این حال، به دلیل ترکیبات محصول، عملکرد بین دو ماده روکش بسیار متفاوت است. تنها عاملی که بین دو ماده روکش خارجی مشابه است، فرآیند نصب است، غیر از اینکه آنها دو ماده بسیار متفاوت هستند.

دوام نمای فایبرسمنت و نمای چوبی

دوام نمای فایبرسمنت و نمای چوبی به شدت متفاوت است، این در بین انواع مختلف چوب نیز مشهود است. به عنوان مثال، اگر روکش سدر یا کاج اروپایی سیبری را انتخاب کنید، اینها انواع چوب های قوی تری هستند و بنابراین نسبت به سایر انواع الوار دوام بیشتری دارند، اما گران تر نیز خواهند بود.

حتی یک نوع چوب قوی در برابر پوسیدگی و هجوم آفات بدون نگهداری مناسب آسیب پذیر خواهد بود و مواد آسیب دیده باید به مرور زمان جایگزین شوند. روکش چوبی به خوبی در برابر آب و هوا مقاومت نمی کند و رطوبت می تواند باعث پوسیدگی، تورم و انقباض شود که همچنین ممکن است باعث ترک خوردن و پوسته شدن زودرس رنگ شود زیرا چوب به دلیل تغییرات آب و هوایی منبسط و منقبض می شود.

به عنوان مثال روکش چوب قرمز اروپایی می تواند تحت تأثیر شرایط نامساعد جوی و دما قرار گیرد، بنابراین بسته به شرایط محیطی نباید در همه جا از آن استفاده کرد. از طرف دیگر فایبرسمنت به دلیل ترکیبات محصول یک نمای بسیار بادوام است. روکش سیمانی الیافی یا همان فایبرسمنت، دارای طول عمر ۶۰ سال است و به گونه ای مهندسی شده است که در تغییرات آب و هوا مقاوم باشد، مقاوم در برابر آفات و توانایی مقاومت در برابر هر نوع آب و هوا از جمله بارهای باد زیاد.

مقاوم در برابر آتش

چوب یک ماده روکش بسیار قابل اشتعال با طبقه بندی آتش D-a2، d0 است. درمان های ضد حریق در بازار وجود دارد، اما تفاوت زیادی در طبقه بندی پوشش های چوبی در برابر آتش ندارند. با توجه به ترکیب مواد، روکش چوبی سریع مشتعل می شود و گرما و دود زیادی تولید می کند.

فایبرسمنت یک ماده روکش غیر قابل احتراق است که در معرض شعله مستقیم یا حرارت شدید مشتعل نمی شود. محصولات فایبرسمنت دارای طبقه بندی آتش A2، s1-d0 هستند که بالاترین درجه آتش ممکن برای تخته نمای رنگی است. 

نگهداری

با نگهداری مناسب روکش چوبی می‌تواند سال‌ها دوام بیاورد، اما با استفاده از مواد چوبی مهم است که قرار گرفتن در معرض رطوبت را که می‌تواند باعث پوسیدگی شود به حداقل برسانید. برای مهر و موم کردن چوب در برابر عناصر، باید یک لایه رنگ را حفظ کنید. چوب رنگ شده هر ۵ سال یکبار باید رنگ آمیزی شود. بسته به نوع چوبی که استفاده می کنید، باید از مواد نگهدارنده نیز برای محافظت از روکش استفاده کنید، مانند دافع موریانه.

چوب کاج اروپایی، سدر و چوب قرمز از انواع روکش های چوبی قوی تری هستند و مقاومت طبیعی کمی در برابر پوسیدگی و حشرات دارند، همچنین از انواع روکش های چوبی گران تر هستند. حتی قوی‌ترین روکش‌های چوبی به نگهداری منظم نیاز دارند تا از خانه‌تان محافظت کنند و رنگ را از ترک خوردن یا پوسته‌شدن که منجر به خراب شدن تخته‌های زیر می‌شود، حفظ کند.

فایبرسمنت یک ماده روکشی بسیار کم تعمیر و نگهداری است و فقط در صورت نیاز به شستشوی ساده با شلنگ و آب صابون نیاز دارد. سیمان الیافی همچنین در برابر موریانه مقاوم است که هزینه های نگهداری و تعمیر را بیشتر کاهش می دهد. روکش فایبرسمنت با روکش پخته شده با فناوری ColourPlus ارائه می شود که مقاوم در برابر محو شدن است و نیازی به رنگ آمیزی مجدد ندارد.

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 199 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 12:34

طراحی سایت در گرگان ، طراحی سایت داینامیک ، واکنشگرا ، تخصصی و کاربرپسند با تیم طراحی سایت سورنا. در جامعه امروز طراحی سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی برای کسب و کارها ، شرکت ها و موسسات، سازمان ها و حتی اشخاص حقیقی به یک امر حیاتی تبدیل شده است . در زمینه طراحی سایت گرگان ، شرکت های زیادی مشغول به فعالیت می باشند اما طراحی یک وب سایت که بتواند تمام نیازهای شما را برآورده ساخته و دارای مدیریتی ساده و آسان به همراه قابلیت اتصال به شبکه های اجتماعی پر طرفدار و اپلیکیشن موبایل متصل به سایت داشته باشد کار هر شرکتی نخواهد بود .

مدیریت و دسترسی آسان به اطلاعات سایت , بروز رسانی آنی و سریع , رسپانسیو بودن سایت ( قابلیت نمایش بر روی موبایل و تبلت ) ، ساخت بی نهایت صفحه و پشتیبانی سریع از جمله مهمترین ویژگی های طراحی سایت است که باید به آن توجه ویژه نمود.

همچنین اطمینان به یک شرکت طراحی سایت معتبر با توجه به نمونه طراحی سایت ها و فروشگاههای اینترنتی انجام شده توسط آن شرکت نیز تشخیص انتخاب مناسب را برای شما آسان تر می کند.

هزینه  طراحی سایت در گرگان چقدر است؟

عوامل مختلفی برای برآورد هزینه طراحی سایت موثراست ، از جمله اینکه سایت با استفاده از قالب های آماده طراحی بشود یا طراحی اختصاصی با سلیقه و نیاز شما، نوع وب سایت (شرکتی، فروشگاهی، خدماتی، استارتاپ و..) و عواملی مثل کیفیت طراحی ، امکانات ، پیچیدگی ها و در نهایت زمانی که صرف پیاده سازی میشود.

برای استعلام قیمت میتونید با ما تماس بگیرید یا از فرم مشاوره رایگان استفاده کنید و یا از طریق چت آنلاین سوال بپرسید.

دلیل تفاوت قیمت شرکتهای مختلف طراحی سایت در گرگان چیست ؟

اولین مورد، تفاوت استفاده از قالب آماده یا طراحی اختصاصی هست، دوم، کیفیت طراحی گرافیک سایت، کیفیت پیاده سازی ، خلاقیت ، سئو سایت ، تجربه و تخصص، و دلیل سوم و شاید مهمترین دلیل، پشتیبانی خوب و پاسخ گویی و رفع ایرادات و سوالات مشتری در سریعترین زمان است. همه این عوامل روی موفقیت وب سایت و فروش تاثیر مستقیم دارد و بدون داشتن همه اینها در کنار هم ، راه اندازی وب سایت ممکنه هیچ تاثیری در کسب و کار شما نداشته باشد بطور کلی سه روش برای طراحی سایت وجود دارد:

1. برنامه نویسی سایت از ابتدا

2. استفاده از قالب های آماده

3. طراحی اختصاصی قالب سایت برای وردپرس

►برنامه نویسی سایت از ابتدا هزینه زیادی داره و بیشتر مناسب استارتاپ ها و استفاده از آن  برای سایت های شرکتی  توجیحی ندارد.

►قالب های آماده به دلیل ظاهر تکراری، سرعت پایین، سئوی ضعیف، انعطاف پذیری کم، و قابل ارتقا نبودن ، و قابل اعتماد نبودن خیلی توصیه نمیشود.

►بهترین گزینه برای شرکت ها و فروشگاه های اینترنتی حرفه ای، استفاده از طراحی اختصاصی قالب سایت هست.

چطور یک شرکت طراحی سایت خوب و حرفه ای انتخاب کنیم ؟

وب سایت شما چهره آنلاین و اولین نقطه تعامل بسیاری از مشتریان بالقوه شماست پس خیلی مهم است که شرکت طراحی سایت دارای افراد متخصص و مجرب باشد ، داشتن تجربه بالا ، سلیقه، دقت و هوش در زمینه طراحی سایت حرف اول را برای انتخاب شرکت طراحی سایت می زند ، قبل از هر کاری ابتدا سایت خود شرکت و بعد نمونه کارهای شرکت مورد نظر را بررسی کنید تا بتوانید بهتر تصمیم را بگیرید.

آیا امکان اضافه شدن امکانات جدید به سایت ، بعد از طراحی سایت هست؟

با توجه به اینکه سورنا بصورت اختصاصی طراحی سایت را انجام می دهد امکان توسعه و اضافه کردن قابلیت های جدید در هر زمان وجود دارد. در واقع این کار برای کسب و کارهایی که میخواهند در صنعت خودشان پیشرفت کنند و در بین رقبا متمایز باشند امری ضروری محسوب می شود.

تفاوت طراحی سایت اختصاصی و قالب آماده؟

ساده ترین و کم هزینه ترین راه برای راه اندازی سریع وب سایت استفاده از قالب های آماده است ولی این قالبها معایبی دارند که توضیح در مورد آن ها زمان بر هست ولی اصلی ترین معایب قالب آماده گرافیک تکراری، عدم اعتماد کاربر نسبت به یک سایت آماده، عدم انعطاف پذیری، سئوی ضعیف، عدم گسترش در آینده، و سرعت لود پایین اونهاست.

طراحی سایت اختصاصی در گرگان : در صورتی که بخواهید بین رقبا متمایز باشید و به دنبال یک وب سایت منحصربفرد هستید ما طراحی سایت اختصاصی را به شما پیشنهاد میکنیم ، طراحی سایت اختصاصی یعنی طراحی سایت دقیقا بر اساس طرح، سلیقه، رنگ بندی، نیازها و امکاناتی که مدنظر شماست.در طراحی سایت اختصاصی، رنگ بندی و روانشناسی رفتار کاربر بر اساس نوع محصول ، جنسیت و سن کاربر مشخص میشه، و با UI (تجربه کاربری) کاربر طی مسیری مشخص شده به سمتی که مدنظر کارشناسان فروش هست هدایت میشود تا بیشترین تعامل با سایت و در نهایت بیشترین نرخ تبدیل (فروش محصول یا خدمات) اتفاق بیوفتد.

مدت زمان طراحی سایت در گرگان

طراحی وب سایت برای پروژه های مختلف در بازه های زمانی متفاوتی انجام میشود و بستگی به امکانات سایت و نیازهای شما دارد. برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید. 09116367929

طراحی سایت فروشگاهی در گرگان

ما در شرکت سورنا ، نیت کرده‌ایم که با بهرهمندی از زبده‌ ترین برنامه‌ نویسان و گرافیست‌ های کشور، تجربه‌ ای متفاوت از خرید اینترنتی را برای هممیهنان ارجمند رقم بزنیم. لذا اگر شما در پی ارائه کالاهای سودمند و با کیفیت، در فضای آنلاین هستید و هدفتان ساده‌ سازی پروسه خرید و رفاه حال مردم است، ما با 10 سال سابقه فعالیت در زمینه طراحی سایت فروشگاهی و همکاری با برند‌های مطرح کشور، آماده‌ایم تا با طراحی یک سایت فروشگاهی چشم‌ نواز، سریع و کارآمد، در احقاق این هدف ارزشمند شما، سهیم باشیم.

طراحی سایت شرکتی در گرگان

رسالت ما در شرکت سورنا، همراهی و پشتیبانی شما، در طول سال‌های بهرهبرداری است. ما قرار است مراقب زیرساخت‌های سایت باشیم تا با کسب اطمینان از اینکه سایت شرکتی شما، همیشه سورس کدی آپدیت، منافذ امنیتی پچ شده، پنل ادمین حرفه ای، آموزش‌های کاربری بروز و کارکردی روان و سریع و بی‌مشکل داشته باشد، دلگرمی شما را چنان جلب کنیم، که بتوانید بر وظیفه اصلی خود، یعنی بهرهبرداری و وبمستری و مدیریت سایت و تولید محتوای مستمر و کسب بازخورد از مخاطبین و افزایش فروش، متمرکز شوید. به عبارت بهتر، با پشتوانه مدد خداوند یاری‌رسان، چنان طراحی سایت شرکتی شما را انجام دهیم، که آب در دل شما تکان نخورد و بتوانیم سیستمی مدرن و بدون باگ و ایمن، تحویل دهیم که دعای خیر شما بدرقه راهمان باشد و لبخند رضایت شما، انرژی حرکت‌مان، اگر خدا بخواهد.

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 213 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 12:33

فایبرسمنت موفقیت در سال های اخیر به شکل گسترده مورد توجه معماران قرار گرفته هست . فایبرسمنت موفقیت نوعی مصالح ساختمانی است که توانسته بخش اعظمی از معایب دیگر مصالح قبل از خود را از بین بردن نماید . به همین برهان جز پرمصرف ترین گونه های مصالح ساختمانی هست که می قدرت در بازار خرید کردن و فروش محصولات و مصالح ساختمانی دید . به برهان مزایای زیاد و تنوع در ساختار و طرح های آن ها ، در کنار کارگزاری راحت همین مصالح سبب ساز شده تا در عمده ساختمان های مسکونی و تجاری استفاده شود . به جهت گزینش و خرید این محصولات باید دسته کاربری که از آن ها انتظار دارید را در لحاظ بگیرید.

فایبرسمنت موفقیت مناسب هر بخش کدام است؟

فایبرسمنت برد حساس طرح های مختلفی می باشد. متناسب اهمیت کاری که آیتم نظرتان هست در زمانی که به جهت گزینش و خرید این مصالح و صفحه ها سیمانی مراجعه می نمایید باید طرح و رنگ را انتخاب کنید. به جهت طراحی داخلی می قدرت از انواع متعدد بی آلایش و دکوراتیواستفاده کرد.

افرادی که گونه های بی آلایش را برمی گزینند معمولا می خواهند رنگ یا این که صفحه دیواری بر روی آن اجرا کنند. از این رو چندان طرح سمنت موفقیت به جهت آن ها اهمیتی ندارد. انواع دکوراتیو و قلیل ضخامت این محصولات برای طراحی داخلی مناسب است.

کاربرد فایبرسمنت موفقیت در نمای خارجی و دکوراسیون داخلی

پرطرفدار ترین فایبرسمنت بردی که در طراحی داخلی ساختمان آیتم استفاده قرار می گیرد، دسته طرح چوب با رنگ های گوناگون است که زیبایی خاصی دارد. از این طرح به مقدار متعددی برای نما ی خارجی نیز استعمال می شود. به جهت نمای خارجی می قدرت از گونه های ساده، طرح چوب، دکوراتیو و رنگی استفاده کرد.

در نمای خارجی ویلاها بیشتر طرح چوب به عمل می رود. ویلاهای ساحلی دارای نمای چوب زیبایی دیده گیری دارند. در این مناطق، نمی اقتدار از مصالح و نمای چوب در همین بخش ها به کار گیری کرد، استفاده از فایبر سمنت پیروزی طرح چوب، و تناسب آن مهم ساحل حس آرامشی به انسان می دهد. از همین رو طرفداران همین گونه طرح بیشتر از فایب سمنت پیروزی به کارگیری می کنند زیرا می تواند کیفیت بالایی را در مدت زمان طولانی داشته باشد.

از سمنت پیروزی در طراحی دکوراسیون  داخلی آشپزخانه هم استعمال می شود. می توانید کابینت های دارای همین جنس تنظیم نمایید که در برابر رطوبت و حرارت مقاومت زیادی داشته باشند. همچنین وجود این مزایا در فایبرسمنت بردها سبب شده تا یک آیتم ی عالی برای پوشش مرحله کابینت و اوپن آشپزخانه باشد. در زمان خرید کردن می توانید از فروشندگان نیز برای گزینش یک کالا مطلوب و متناسب اساسی محفظه مشاوره بگیرید.

نکاتی که قبل از خرید فایبر سمنت برد باید به آن توجه کنید؟

برخی افراد وقتی مصالح گزینه لحاظ خود را خریداری می کنند، به موقعیت آب و هوایی و منطقه ای خود توجه نمی کنند. به تیتر مثال، استفاده از سرامیک در آب و هوای سرد به خصوص به جهت کف ساختمان به علت سرد بودن همین سطح مناسب نیست. فایبرسمنت بردها از صفحه ها سیمانی که از فیبر و الیاف ساخته شده میباشد و مورد ای مطلوب برای بیشتر شرایط آب و هوایی است.

خوب تر می باشد قبل از همین که برای خرید کردن فایبر سمنت موفقیت مبادرت کنید، به موردها زیر توجه داشته باشید تا یک مدل مطلوب از سمنت موفقیت را تنظیم کنید.

  • سمنت برد اشکال مختلفی دارند که شامل منیزیم برد، سیلیکات موفقیت و فایبر سمنت برد است. در آغاز باید تصمیم بگیرید که کدام برای شما مناسب خیس است. در صورتی که عایق حرارتی و ضد آتش بودن اکثر به جهت شما حیاتی دارااست می توانید از سلیکات پیروزی به کار گیری کنید. 
  • بر اساس همین که در چه گزیده از ساختمان می خواهید از همین محصولات بهره ببرید، استعمال از سمنت برد در بخش های مختلف بستگی به کاربری آن، میزان و ضخامت های مختلفی دارد. به این علت می بایست به این نکته دقت داشته باشید.
  •  سعی کنید به مراکزی برای خرید کردن بروید که کیفیت محصولات مهربانی دارند و از برندهای خوب در این زمینه امداد بگیرید؛ زیرا مزایایی که به جهت سمنت پیروزی تیتر شده میباشد مربوط به محصولات باکیفیت است.
معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 206 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 12:31

نحوه نگهداری برنج خام در فریزر

1. برنج خام را در کیسه پلاستیکی مثل زیپ‌کیپ‌ها قرار دهید و قبل از اینکه کاملاً آن را ببندید، تا جایی که می‌توانید هوا را خارج کنید به این ترتیب برنج را تا 2 سال در انبار یا تا 10 سال در یخچال می‌توانید سالم نگهداری کنید، نگهداری برنج خام در فریزر با این روش بیش از 10 سال خواهد بود. اگرچه با این روش برنج ماندگاری طولانی دارد اما بهتر است برنج را زودتر از این زمان مصرف کنید. این روش نگهداری برای برنج قهوه‌ای نیز مفید است، اما فقط 6 ماه در انبار و 1 سال در یخچال یا فریزر تازه و سالم می‌ماند. اگر کیسه‌های ذخیره‌سازی پلاستیکی را می‌شویید و مجدداً استفاده می‌کنید، قبل از گذاشتن برنج، مطمئن شوید که کیسه کاملاً خشک شده است، هرگونه رطوبت می‌تواند باعث رشد کپک روی دانه‌های برنج شود.

2. برنج نپخته را در سطل‌های پلاستیکی دربسته بریزید تا به راحتی دسترسی داشته باشید. سطل‌های پلاستیکی محکم با درب‌های مناسب انتخاب کنید تا مطمئن شوید، برنج در کمترین وضعیت ممکن در معرض هوا قرار می‌گیرد. اطمینان حاصل کنید که سطل‌ها از قبل شسته و خشک شده باشند و سوراخ یا شکافی نداشته باشند که آفت‌ها بتوانند به داخل آن نفوذ کنند. اگر اغلب برنج را طبخ می‌کنید، این گزینه عالی است، زیرا می‌توانید مقدار برنجی را که نیاز دارید، بردارید و به راحتی ظرف را دوباره ببندید. ماندگاری برنج قهوه‌ای به این صورت 6 ماه و برنج سفید تا 10 سال است. با این حال، همیشه باید قبل از پختن آن را از نظر علائم فساد (تغییر رنگ، بوی عجیب، سرخرطومی) بررسی کنید.

3. استفاده از کیسه‌های وکیوم، راه دیگری برای نگهداری از برنج شمال است. به کمک کیسه‌های وکیوم شده نگهداری برنج خام در فریزر، حدود 30 سال، افزایش پیدا می‌کند، اما این راه خوبی برای نگهداری برنج قهوه‌ای نیست، زیرا روغن‌های طبیعی در برنج قهوه‌ای باعث خراب‌شدن آن می‌شوند. درب فریزر شما گرم‌ترین نقطه است و تغییرات دمایی بیشتری را تجربه می‌کند، بنابراین برنج را در آنجا قرار ندهید.

5. اگر می‌خواهید برنج خام و نپخته را از دسترس حشرات در امان نگه دارید، بهتر است، برنج را در ظرفی در بسته قرار دهید، البته که داخل ظرف باید کاملاً خشک باشد و در محیطی که مرطوب نیست قرار داده شود.

6. کیسه‌ها و ظروف بدون هوا را در یک منطقه خنک و خشک با تهویه خوب قرار دهید، برای مثال محیط انباری یا کمد محل مناسبی برای نگهداری برنج خام است. در واقع هر جایی که دور از گرما یا نور باشد مکان خوبی است. اطمینان حاصل کنید که اتاق دارای تهویه مطبوع یا حداقل دارای یک فن است تا جریان هوا مناسب باشد. هوای کهنه یا راکد می‌تواند رطوبت اتاق را افزایش دهد و باعث خراب‌شدن سریع برنج شود.

7. اگر در یک منطقه گرم و مرطوب زندگی می‌کنید، حتماً از رطوبت‌گیر استفاده کنید، به خصوص اگر برنج را در گاراژ یا انبارِ جداگانه‌ و مجزایی خارج از خانه خود نگهداری می‌کنید. ظروف یا کیسه‌های برنج را به جای زمین، روی قفسه قرار دهید چرا که بهترین محل برای نگهداری برنج، هر نقطه‌ای از زمین است که دسترسی آفات به آن سخت‌تر باشد. ذخیره‌کردن اشیا به صورت عمودی علاوه بر اینکه باعث صرفه‌جویی در فضا می‌شود دسترسی برای آفات را نیز دشوارتر می‌کند. بهتر است که برنج را در کشو نگهداری نکنید، زیرا هوای داخل کشو، مقداری رطوبت را در خود نگه می‌دارند که می‌تواند باعث فاسدشدن سریع برنج شود.

8. به طور کلی برنج پخته یا خام نباید در مجاورت محیطی گرم یا مرطوب قرار داده شود. به حداقل رساندن اکسیژن اطراف برنج، در مدت زمانی که برنج سالم می‌ماند، تاثیر بسزایی دارد. برنج سفید خام، اگر به درستی نگهداری شود تا چندین ماه، سالم می‌ماند اما برنج قهوه‌ای به دلیل داشتن روغن‌های طبیعی زیادی که دارد، طولانی‌مدت سالم نمی‌ماند.

برنج پخته شده چند ساعت بیرون یخچال می‌ماند؟

برنج می‌تواند حاوی هاگ‌های باسیلوس سرئوس باشد که در دمای جوش لازم برای پختن برنج زنده می‌مانند. اگر برنج پس از پخت خیلی آهسته خنک شود یا برای مدت طولانی در دمای اتاق بماند، باکتری‌ها می‌توانند از هاگ‌ها رشد کنند و سمومی را آزاد کنند که باعث مسمومیت غذایی شوند. این سموم با گرم کردن مجدد از بین نمی‌روند. بنابراین نکته کلیدی این است که باقی‌مانده برنج را در اسرع وقت خنک و در یخچال بگذارید. بهترین روش برای سریع خنک‌کردن برنج این است که برنج را در یک لایه نازک روی سینی پهن کنید تا به سرعت خنک شود. سپس وقتی سرد شد در ظرفی ریخته و در یخچال قرار دهید.

مدت زمان نگهداری برنج در فریزر

برنج پخته شده را در یخچال نگهداری کنید. اگر قصد دارید باقی مانده برنج را در مدت زمان یک یا دو روز بخورید، آن را حتماً در یخچال نگهداری کنید. مدت زمان نگهداری بهترین برنج ایرانی پخته در یخچال بیش از یکی دو روز نیست، البته اگر موارد زیر را رعایت کنید در غیر این صورت که کمتر از این بازه زمانی می‌توانید برنج پخته را در یخچال نگهداری کنید.برای نگهداری در یخچال، برنج پخته شده باید به سرعت خنک شود و بیش از دو ساعت در دمای اتاق قرار نگیرد. چرا که برنج پخته شده بسیار مرطوب بوده و اگر بیش از دو ساعت در دمای اتاق بماند، می‌تواند محل رشد باکتری‌ها باشد.

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 219 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 12:29

برنج شیرودی از انواع برنج های پرمحصول است. شکل ظاهری این برنج اصلاح شده بسیار شبیه به برنج هاشمی است به نوعی که اگر شما این دو محصول را در کنار یکدیگر قرار دهید توانایی تشخیص تفاوت آن را نخواهید داشت. برنج شیرودی به دلیل کیفیت خوب و قیمت مناسب برای مراسم ها، رستوران ها، آشپزخانه ها، ادارات و شرکت ها بسیار اقتصادی می باشد. در ادامه این مطلب به معرفی برنج شیرودی و قیمت عرضه آن می پردازیم با همراه باشید.

معرفی برنج شیرودی

با توجه به افزایش جمعیت کره زمین و نیاز یه غذای بیشتر موجب شده سازمان ها به این فکر بیفتند که میزان بهره وری زمین های کشاورزی را افزایش دهند. یکی از این روش ها تغییر اصلاح ژنتیکی مواد غذایی است. برنج شیرودی در سال ۱۳۷۵ توسط موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر استان مازندران بعد از اصلاح ژنتیکی و به همراه چندین نمونه دیگر به معرض آزمایش گذاشته شد. این برنج ها در مواردی همچون ارتفاع مناسب (قد برنج)، زودرسی، مقاومت به ریزش و ورس، تعداد بیشتر دانه در یک خوشه و تعداد بیشتر خوشه ها در یک ریشه نیز مقایسه گردیدند.

نتیجه آزمایش این بود که برنج شیرودی نسبت به دیگر بذرهای آزمایشی، از میزان بهروه وری بیشتری برخوردار بوده و نسبت به آفات و کیفیت آب و خاک مقاومت بیشتری از خود نشان داده است. همچنین این برنج نسبت به ﺑﻴﻤﺎري ﺑﻼﺳﺖ ﻣﻘﺎوم، ﺑﻪ ﺑﻴﻤﺎري ﺷﻴﺖ ﺑﻼﺳﺖ ﻧﻴﻤﻪ ﺣﺴﺎس و ﺑﻪ آﻓﺖ ﻛﺮم ﺳﺎﻗﻪ ﺧﻮار نیمه مقاوم است.

کیفیت پخت این برنج نیز پس از برداشت و طبخ، در حد نسبتا مطلوبی است. بعد از این آزمایش، برنج شیرودی در زمین های کشاورزی اطراف آمل، تنکابن و چالوس در رنج بیشتری کشت شد و به خاطر محصول بیشتر و مقاومت بالاتر آن، این برنج در این نواحی مورد استقبال قرار گرفت.

برنج شیرودی از جمله اقلام پر محصول این ماده غذایی است و در استان مازندران بیشتر در نواحی کوهستانی و مناطقی که سردسیر هستند و یا در مناطقی که کیفیت آب و خاک آنها بسیار پایین است، کاشته می شود. آماده سازی بذر برنج در اواخر فروردین تا اردیبهشت بوده و زمان نشاکاری آن از نیمه دوم اردیبهشت آغاز می‌گردد.

بهترین روش پخت برنج شیرودی

  • روش آبکش: برنج را یک تا دو ساعت در آب ولرم (و نه سرد) و مقداری نمک قراردهید. سپس آب برنج را تخلیه کرده و برنج خیس خورده را درون آب در حال جوش بریزید. پس از نیم پز شدن برنج، آن را درون آبکش ریخته و یک لیوان آب سرد روی برنج بریزید. پس از اینکه آب برنج کاملا کشیده شد و به حالت تقریبا خشک درآمد، برنج را درون قابلمه بریزید و آن را روی شعله کم قرار دهید. پس از حدود ۳۰ دقیقه برنج شما حاضر خواهد بود.
  • روش کته: ابتدا برنج را یک و نیم تا دو ساعت در آب ولرم (و نه سرد) و مقداری نمک قراردهید. به ازای هر پیمانه برنج کهنه، یک و نیم پیمانه آب و به ازای هر پیمانه برنج نو، یک پیمانه آب بریزید. برنج را روی شعله زیاد قرار داده و کمی روغن اضافه کنید. حرارت زیاد تا زمانی ادامه می یابد که آب برنج کاملا تبخیر شود (این مدت زمان حدود پانزده دقیقه پس از جوش آمدن آب است). سپس شعله گاز را کم کنید تا برنج کاملا دم بکشد. حدود سی دقیقه (بدون ته دیگ) و حدود چهل دقیقه (با ته دیگ).

توجه: برنج نو که تازه برداشت شده، نباید بیش از نیم ساعت خیس بخورد و بایستی کمتر از حد معمول جوش بخورد.

چگونه برنج شیرودی مرغوب بخریم؟

از دیگر ویژگی های برنج شیرودی که آن را با سایر محصولات اصلاح نژاد شده و پرمحصول متمایز می کند ، دانه‌های این برنج، کشیده و بلند هستند و در مقابل آفات و بیماری‌های رایج در مزارع مقاومت خوبی دارند به همین دلیل نیازی به سم‌پاشی در دوران کشت نداشته و در نتیجه محصولی سالم‌تر بدست مصرف کنندگان خواهد رسید.

همانگونه که اشاره شد میزان حساسیت برنج شیرودی نسبت به آفت کرم ساقه خوار، بیماری بلاست و پوسیدگی ساقه کم بوده اما در خصوص کرم برگ‌خوار تا حدودی احتمال درگیر شدن به آن به وجود دارد.

زودرس بودن و تعداد زیاد دانه‌ها در یک خوشه از دیگر برتری‌های برنج شیرودی است. نکته قابل توجه در خصوص این محصول این است که با گذشت زمان خوش‌ عطر و خوش‌ طعم‌تر شده و به کیفیت و مرغوبیت آن افزوده می‌شود.

قیمت برنج شیرودی درجه یک 1 کیلو گرمی

 انتخاب برنج شیرودی یک انتخاب به صرفه برای مصرف خانگی می باشد. قیمت پایین برنج‌های پرمحصول به دلیل کم بودن عطر و طعم آنهاست، اما باید در نظر گرفت در زمان انتخاب برنج، نکات دیگری هم اهمیت دارد. به عنوان مثال قیمت پایین‌تر این محصول در بازار می‌تواند برای مصرف کنندگان ایرانی گزینه مناسبی باشد تا برای مراسم‌های بزرگ مانند اعیاد و مراسم‌های مذهبی و پخت غذاهای نذری مانند شله زرده، در حجم‌های بالا، از آن استفاده نمایند. به‌ویژه آنکه از لحاظ ویژگی‌های ظاهری برنج شیرودی برنجی ممتاز محسوب می‌شود و دانه‌های این برنج پس از پخت به شکل قابل توجهی قد می‌کشند. قیمت برنج شیرودی درجه یک تولید روز 1 کیلو گرمی در فروشگاه آرتا رحیمی 32700 تومان می باشد. با خرید از فروشگاه آرتا رحیمی دیگر نگران کیفیت و قیمت نباشید. زیرا برنج مورد نیاز خود را در نوع مرغوب آن با  مناسب ترین قیمت می توانید تهیه کنید.

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 215 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 12:27

در گذشته از سازه های پیچ و مهره در سوله‌ های صنعتی و مجتمع های پتروشیمی و سازه های مورد استفاده در صنایع نفت و گاز استفاده می شد. اما در حال حاضر کاربرد این سازه ها در ساختمانهای مسکونی ، اداری و تجاری که در شهرها نیز ساخته می شود روز به روز در حال افزایش هستند. در این مقاله به اتصالات پیچی اسکلت فلزی پیچ و مهره‌ ای می‌ پردازیم.

مشخصات پیچ و مهره اسکلت فلزی

سازه اسکلت فلزی مجموعه‌ ای از اجزاء سازه ایست که به‌ وسیله اتصالات به یکدیگر متصل هستن . پیچ‌ های مورد استفاده در سازه‌ های اسکلت فلزی دارای سه بخش عمده پیچ، مهره و واشر است که هر کدام از طریق استانداردهای بین‌ المللی قابل شناسایی و تولید و استفاده می باشد. اتصالات اگر صحیح طراحی نگردند به صورت حلقه‌ های ضعیف این پیوند درآمده، ایمنی و خدمت‌ دهی ساختمان را دچار مخاطره می‌ سازند، محاسبه و طرح جزئیات یک اتصال اگر از طرح اعضای اصلی ساختمان مهم‌ تر نباشد لااقل در همان درجه اهمیت قرار دارد. هر سازه فلزی ترکیبی از اعضای جدا از هم می‌ باشد که این اعضا باید به طریق مناسبی به یکدیگر متصل شوند.

عملکرد اتصالات پیچی اسکلت فلزی پیچ و مهره‌ ای

دو عملکرد در اتصالات پیچی داریم که عبارتند از: اتصال اتکایی ، اتصال اصطکاکی

عملکرد اتصال اتکایی

در عمل اسکلت فلزی پیچ و مهره‌ ای رد اتکایی، پیچ درون سوراخ صفحات اتصال قرار می‌ گیرد و مهره بسته می‌ شود. هنگامی‌ که بار خارجی به پیچ وارد می‌ شود، قطعات اتصال لغزش پیدا می‌ کند که در اثر آن، یک نیروی فشاری به لبه‌ های اتصال وارد می‌ شود که تبدیل به نیروی برشی در پیچ می‌ گردد. این اتصال تنها برای حالت بار گذاری ثقلی می‌ باشد و در طرح لرزه‌ ای نباید از این نوع عملکرد در اتصال استفاده نمود. در این اتصال هیچ نیروی پیش تنیدگی در پیچ ایجاد نمی‌ شود و برای اجرای این اتصال، تنها سفت کردن پیچ به‌ وسیله کارگر کفایت می‌ کند.

عملکرد اتصال اصطکاکی 

هنگامی‌ که پیچ درون سوراخ صفحات اتصال قرار می گیرد، علاوه بر مهره باید از واشر نیز استفاده نمود. باید توجه شود که واشر مصرفی در اتصال اصطکاکی نباید از نوع واشر فنری باشد. بر اساس مبحث دهم در طراحی لرزه‌ ای تنها باید از این عملکرد طراحی در اتصال استفاده شود. به عبارتی دیگر، در طراحی همه‌ ی اتصالات قاب‌ های خمشی و قاب‌ های دوگانه و نیز اتصالات بادبندی و وصله‌ ی ستون‌ های باربر جانبی در قاب‌ های ساده باید از این نوع عملکرد استفاده نمود. در این نوع اتصال، علاوه بر سفت کردن نخستین پیچ، باید به مقداری که در طراحی مشخص‌ شده است، نیروی پیش تنیدگی نیز در پیچ ایجاد شود.

انواع اتصالات در اسکلت فلزی پیچ و مهره‌ ای

  • اتصال ساده (مفصلی) : این اتصال تنها نیروهای قائم را تحمل می کند.
  • اتصال نبشی جان : اتصال ساده تیر فرعی و با اصلی به ستون به وسیله جوش و با پیچ
  • اتصال با نبشی نشیمن تقویت نشده : این اتصال از طریق نبشی به عنوان نشست گاهی انعطاف پذیر برای نبشی پایدار می باشد.
  • اتصال ساده با نشیمن سخت شده
  • اتصال نیم صلب
  • اتصال صلب

 عملکرد اتصالات پیچی اسکلت فلزی پیچ و مهره‌ ای

تعریف پیچ و گام پیچ : میله استوانه فلزی یا غیر فلزی که روی محیط آن دندانه ایجاد شده است و به فاصله دو دندانه متوالی گام پیچ گویند.

پیچ‌ ها یک وسیله اتصال مناسب در ساخت و اجرای ساز ه‌ های فولادی ( اسکلت فلزی پیچ و مهره‌ ای) بسیار رایج و متداول هستند. ازجمله مزایای استفاده از پیچ در سازه‌ های فلزی پیچ و مهره‌ ای می‌ توان به عدم ایجاد تنش‌ های پسماند مشابه اتصالات جوشی، امکان بازنمودن سازه و استفاده مجدد، عدم نیاز به کارگر ماهر، محدودیت در تأمین وسایل و تجهیزات جوشکاری و بی سروصدا بودن هنگام نصب و اجرا اشاره کرد. اما مشکل عمده در اجرای سازه‌ های فولادی با اتصالات پیچی اجرای نامناسب سوراخ‌ ها و عدم رعایت میزان نیروی پیش تنیدگی می‌ باشد.

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 198 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 12:22

خبرنامه